مقالات

راه‌های درمان حساسیت پوستی به زیورآلات چیست؟

درمان حساسیت پوستی به زیورآلات

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از استفاده از زیورآلات زنانه طلا، شاهد خارش، سوزش و قرمزی در ناحیه پوست خودتان بوده باشید. حساسیت به زیورآلات از جمله مشکلات رایجی است که بسیاری از خانم‌ها با آن مواجه می‌شوند. فرقی نمی‌کند که حساسیت به گوشواره طلا دارید یا حساسیت به گردنبند طلا، مهم این است که بدانیم چگونه حساسیت به زیورآلات را از بین ببریم؟ در ادامه این مقاله قصد داریم راه‌های درمان حساسیت پوستی به زیورآلات را به شما توضیح دهیم.

علت و علائم حساسیت به زیورآلات

حساسیت به زیورآلات جزء مشکلات رایج در خانم‌ها نیست. فقط تعدادی از خانم‌ها هستند که در اثر استفاده از گوشواره زنانه طلا و دیگر زیورآلات زنانه طلا با مشکل حساسیت به زیورآلات مواجه می‌شوند. علت بروز حساسیت در اثر استفاده از این زیورآلات، وجود یک سری فلزات خاص در زیورآلات و واکنش پوست به آن هاست. بنابراین، افرادی که دارای پوست حساسی هستند، ممکن است به زیورآلات حساسیت خاصی نشان دهند. علائم حساسیت به زیورآلات در ناحیه‌ای از پوست که در تماس با زیورآلات قرار داشته است، به وجود می‌آید. در ادامه به برخی از علائم حساسیت به انواع زیورآلات زنانه را ذکر می‌کنیم.

  • خارش شدید پوست
  • قرمزی در ناحیه پوست
  • ایجاد تورم و التهاب در پوست
  • بروز تاول‌های بزرگ و کوچک در یک ناحیه از پوست
  • خونریزی پوست در اثر خشک شدن و یا خاراندن
  • تکه تکه شدن پوست
  • بیرون زدن دانه‌های ریز روی پوست
  • احساس گرمای زیاد در ناحیه‌ای که زیورآلات در آن جا قرار دارند.

درمان حساسیت پوستی به زیورآلات چگونه انجام می‌شود؟

بسیاری از افرادی که با مشکل حساسیت به زیورآلات مواجه هستند، به دنبال یک روش درمان قطعی برای رفع مشکل خودشان می‌باشند. اما واقعیت این است که پس از بروز حساسیت به زیورآلات، هیچ روش درمانی به جز مصرف داروهای مختلف وجود ندارد. پس اشتباه است اگر به دنبال روش درمان خانگی حساسیت به طلا هستید. البته شاید برخی از ترکیبات گیاهی و مفید مانند عسل بتوانند باعث کاهش علائم حساسیت پوستی به زیورآلات شوند؛ اما حساسیت پوستی چیزی نیست که بخواهید برای درمان آن ریسک کنید. پس مانند همیشه پیشگیری از حساسیت پوستی به زیورآلات، بهتر از درمان آن است.

نحوه پیشگیری از حساسیت به زیورآلات

پیشگیری از حساسیت پوستی به زیورآلات

حال که متوجه شدیم درمان حساسیت به النگو طلا زنانه و یا دیگر زیورآلات شما به سادگی امکان پذیر نیست، چه بهتر که بتوانیم از بروز حساسیت به زیورآلات جلوگیری کنیم. برای پیشگیری از حساسیت پوستی به زیورآلات، هیچ راهی بهتر از استفاده از زیورآلات با کیفیت و با ورق طلا 24 عیار نیست. اگر به برخی از فلزات زیورآلات حساسیت دارید، سعی کنید که زیورآلاتی را خریداری کنید که بدون این فلزات تولید شده باشند. در این صورت خیالتان از بابت حساسیت پوستی راحت خواهد شد. روش‌های مختلفی نیز برای پیشگیری از حساسیت پوستی به زیورآلات وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • استفاده از کرم‌های مرطوب کننده

کرم‌های مرطوب کننده یکی از بهترین محصولاتی هستند که می‌توانید برای پیشگیری از حساسیت پوستی به زیورآلات از آن‌ها استفاده کنید. در واقع با زدن کرم مرطوب کننده روی پوست، یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد خواهید کرد که اجازه بروز مشکلات آلرژیک روی پوست شما را نمی‌دهد.

  • شستشوی بدن قبل از استفاده از زیورآلات زنانه

تمیز کردن بدن یکی از بهترین روش‌های درمان حساسیت به زیورآلات است. زمانی که زیورآلات طلا و بدلیجات در تماس با پوست کثیف شما قرار می‌گیرند، می‌توانند علائم حساسیت بسیار بیشتری را نسبت به زمانی که در سطح تماس با پوست کثیف شما قرار می‌گیرند، ایجاد کنند. پس سعی کنید که بدن، دست‌ها و یا گردن خودتان را تمیز کنید و سپس از زیورآلات زنانه استفاده کنید.

  • استفاده از زیورآلات هایپوآلرژیک زنانه

یک سری از زیورآلات زنانه طلا که در بازار وجود دارند، به صورت هایپو آلرژیک تولید شده‌اند. این زیورآلات به سادگی باعث ایجاد حساسیت روی پوست شما نمی‌شوند. به همین خاطر، اگر سابقه حساسیت به زیورآلات زنانه را دارید، از زیورآلات هایپوآلرژیک زنانه استفاده کنید.

  • تمیز کردن زیورآلات زنانه قبل از استفاده

اگر پوست حساسی دارید، سعی کنید که زیورآلات زنانه طلا یا غیر طلا را به صورت تمیز مورد استفاده قرار دهید. زیورآلات کثیف می‌توانند مشکلات زیادی را برای پوست شما به وجود آورند. پس قبل از استفاده از این زیورآلات، آن‌ها را با یک دستمال مرطوب و یا آب تمیز کنید.

  • استفاده از لاک ناخن برای ایجاد لایه محافظتی روی زیورآلات زنانه

ممکن است بخش‌هایی از زیورآلات زنانه شما دارای فلزاتی باشند که باعث حساسیت پوستی شوند. می‌توانید از لاک ناخن برای ایجاد یک لایه محافظتی روی این بخش‌هایی از زیورآلات زنانه استفاده کنید. در این صورت دیگر شاهد حساسیت روی پوست خودتان نخواهید بود.

علائم و درمان حساسیت به زیورآلات

درمان دارویی برای حساسیت پوستی به زیورآلات

برای درمان حساسیت به زیورآلات، بهترین راهکار این است که به یک پزشک مراجعه کنید تا از داروهای مناسب برای درمان استفاده کنید. گاهی اوقات می‌توان با داروهای خوراکی ضد حساسیت این مشکل را برطرف کرد. گاهی نیز پماد حساسیت پوستی به فلزات می‌تواند برای درمان مشکلات پوستی شما موثر باشد.

گروه هنری دانژه؛ گروهی خلاق در تولید زیورآلات زنانه

اگر قصد خرید زیورآلات طلا زنانه شیک و خاص را دارید تا بتوانید آن‌ها را در هر مراسمی استفاده کنید، می‌توانید مدل‌های زیورآلات تولید شده توسط گروه هنری دانژه را مشاهده کنید. این گروه هنری با ورق طلای 24 عیار، زیورآلات شیک و خاص زنانه تولید می‌کنند که هم قیمت مناسبی دارند، هم می‌توانند با کیفیت بالایی تا چندین سال برای شما کارایی داشته باشد. کافیست که مدل‌های زیورآلات زنانه تولید شده توسط این گروه هنری مانند گردنبند زنانه طلا، گوشواره طلا، النگو طلا، دستبند زنانه طلا و … را مشاهده کنید و از خلاقیت موجود در این زیورآلات شگفت زده شوید.

درمان حساسیت به زیورآلات طلا

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد روش درمان حساسیت به زیورآلات صحبت کردیم. اگر حساسیت پوستی به زیورآلات شما را اذیت می‌کند، کافیست که از زیورآلات ضد حساسیت مانند زیورآلاتی که دارای روکش ورق طلای 24 عیار هستند، استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از راهکارهای ذکر شده در این مقاله برای درمان حساسیت پوستی به زیورآلات کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *