مقالات

چگونه زیورآلات خود را همیشه براق و تمیز نگه داریم؟ (4 روش ساده و سریع)

چگونه زیورآلات خود را همیشه براق و تمیز نگه داریم؟ (چند روش ساده و سریع)

احتمالا شما هم زیورآلات زیادی دارید که هر بار از یکی از آن‌ها استفاده می‌کنید. یا اینکه ترجیح می‌دهید با همان زیورآلات زنانه طلای محدود خودتان، یک ظاهر شیک و منحصر به فرد به استایل خودتان بدهید. فرقی نمی‌کند که هدف شما برای استفاده از زیورآلات و گردنبند و دستبند زنانه طلا چیست؟ اما مهم این است که بدانید چطور اقدام به تمیز کردن زیورآلات زنانه و مردانه خودتان کنید تا از زیبایی آن‌ها لذت ببرید. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های جلوگیری از سیاه شدن زیورآلات و روش‌های تمیز کردن زیورآلات مردانه طلا و زیورآلات زنانه طلا آشنا کنیم.

چگونه زیورآلات سیاه و کدر شده را براق یا طلایی کنیم؟

تا به حال شده به دستبند زنانه با ورق طلا خودتان نگاه کنید و از تیرگی و کدر شدن آن ناراحت شوید؟ همه ما دوست داریم که دستبندهای براق و طلایی داشته باشیم. اما به هر حال زیورآلات طلا زنانه نیز مانند هر محصول دیگری در معرض کثیفی و آلودگی قرار دارند. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم که برای نگهداری از زیورآلات طلای خودتان به یک سری نکات توجه داشته باشید تا از کدر شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

نحوه تمیز کردن زیورآلات طلا زنانه چندان سخت نیست. حتی می‌توانید بدون اینکه از محصولات خاص و گران قیمت موجود در بازار استفاده کنید، این زیورآلات را تمیز کنید و از برقی و شفافیت آن‌ها لذت ببرید. در ادامه به چند روش ساده که می‌توانید در منزل برای تمیز کردن انگشتر زنانه طلا و دیگر زیورآلات انجام دهید، اشاره می‌کنیم.

اما قبل از آن باید به شما بگوییم که پیشگیری بهتر از درمان است. پس سعی کنید که برای جلوگیری از سیاه شدن زیورآلات، آن‌ها را در تماس با مواد مضر قرار ندهید. هر بار که از زیورآلات استفاده می‌کنید، آن‌ها را با یک دستمال تمیز کنید. هر چند وقت یک بار هم می‌توانید از روش‌های زیر برای برق انداختن زیورآلات طلای خودتان استفاده کنید.

چگونه زیورآلات سیاه و کدر شده را براق یا طلایی کنیم؟

1) نحوه تمیز کردن زیورآلات طلا زنانه با آب و صابون

یکی از ساده ترین روش‌های برق انداختن زیورآلات، استفاده از مقداری آب و صابون است. صابون با خاصیت قلیایی خودش، می‌تواند به راحتی از تیره و کدر شدن زیورآلات طلا زنانه جلوگیری کند. برای استفاده از صابون و آب، کافیست که مقداری از صابون مایع مانند شامپو و یا مایع دستشویی را درون یک کاسه پر از آب گرم بریزید و آن را حل کنید. سپس، زیورآلات طلا زنانه خود را در کاسه قرار دهید و اجازه دهید تا چند ساعتی این زیورآلات در آب و صابون باقی بمانند.

سپس، می‌توانید برای تمیز کردن زیورآلات خودتان، آن‌ها را از آب و صابون خارج کنید و از یک مسواک نرم یا دستمال استفاده کنید. اگر بافت زیورآلات شما خاص است، بهتر است که به جای استفاده از مسواک اقدام به استفاده از دستمال نرم کنید تا آسیبی به زیورآلات وارد نشود.

2) تمیز کردن زیورآلات طلا با مقداری آب و سرکه

ترکیبات اسیدی می‌توانند برای برق انداختن زیورآلات طلا زنانه شما فوق العاده باشند. اگر اقدام به خرید زیورآلات طلا زنانه و مردانه کرده‌اید، می‌توانید هر بار از این محلول فوق العاده برای براق کردن زیورآلات خودتان استفاده کنید. برای استفاده از این محلول، کافیست که مقداری آب و سرکه را با هم مخلوط کنید. بهتر است که نصف فنجان آب با نصف فنجان سرکه مخلوط شود.

سپس، زیورآلات خودتان را مانند گردنبند، انگشتر طلای خودتان را در این محلول قرار دهید. می‌توانید انواع زیورآلات ساخته شده با ورق طلای 24 عیار را نیز با این روش برق بیندازید. پس از اینکه چند دقیقه‌ای زیورآلات شما در این محلول قرار داده شدند، می‌توانید آن‌ها را خارج کنید و با یک مسواک یا دستمال نرم تمیز کنید. سپس می‌توانید زیورآلات خودتان را بشویید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید.

نحوه تمیز کردن زیورآلات طلا زنانه

3) تمیز کردن زیورآلات طلا با پودر لباسشویی و مقداری آب

تمیز کردن زیورآلات طلا با پودر لباسشویی هم امکان پذیر است. در واقع پودر لباسشویی، روشی برای برق انداختن زیورآلات شما و جلوگیری از کدر شدن آن هاست. برای استفاده از پودر لباسشویی، کافیست که اندازه یک قاشق چای خوری پودر را در یک لیوان یا کاسه کوچک از آب گرم مخلوط کنید. سپس انگشتر یا گردنبند زنانه ورق طلا را درون این محلول قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه‌ای باقی بماند.

سپس، می‌توانید زیورآلات طلای خودتان را آبکشی کنید یا قبل از آن از یک برس برای تمیز کردن تمامی بخش‌های آن، استفاده نمایید. می‌توانید به محلول پودر لباسشویی و آب گرم، کمی سرکه نیز اضافه کنید. در این صورت یک ترکیب فوق العاده عالی برای برق انداختن زیورآلات خودتان خواهید داشت.

4) برق انداختن زیورآلات با مقداری جوش شیرین و آب لیمو

جوش شیرین و آب لیمو، مثل آبی بر روی آتش هستند و می‌توانند جواهرات طلای شما را برق بیندازند. برای تمیز کردن زیورآلات طلای خودتان، کافیست که یک لیمو را از وسط نصف کنید و روی آن جوش شیرین بپاشید. سپس، به آرامی لیمو را روی زیورآلات خودتان بکشید. به طوری که همه بخش‌های گردنبند، گوشواره و … با جوش شیرین و آب لیمو آغشته شوند. اجازه دهید که این ترکیب اسیدی کمی روی زیورآلات زنانه طلا شما باقی بماند و با یک برس زیورآلات خود را تمیز کنید. سپس با آب ولرم آن‌ها را آبکشی کنید تا از براقی آن‌ها لذت ببرید.

جلوگیری از سیاهی زیورآلات زنانه طلا

گروه هنری دانژه و تولید انواع زیورآلات با ورق طلا

خلاقیت اولین اصل برای راه اندازی گروه هنری دانژه بود. در حال حاضر نیز افراد خلاق زیادی در این مجموعه فعالیت می‌کنند تا انواع زیورآلات زنانه و مردانه طلا را با ورق طلا 24 عیار بسازند. شما می‌توانید هر یک از انواع زیورآلات این مجموعه را با قیمت مناسب تهیه کنید و تا چندین سال از آن‌ها لذت ببرید. فقط کافیست که طبق اصولی که ذکر کردیم، از کدر شدن یا سیاه شدن زیورآلات طلای خودتان جلوگیری کنید تا بتوانید تا چندین سال از انواع زیورآلات زنانه طلا و مردانه طلا دانژه استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد تمیز کردن زیورآلات طلا زنانه صحبت کردیم. اگر شما هم دوست دارید زیورآلات شیک و منحصر به فردی داشته باشید، کافیست که با رعایت نکات فوق این زیورآلات را از کدر شدن و تیره شدن دور نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هشت =