مقالات

همه چیز درباره طلا

همه چیز درباره طلا

هزاران سال است که هنرمندان برای خلق شاهکارهای هنری از طلا در آثار هنری خود استفاده می کنند. امروزه به دلیل ارزش بالای طلا، تولید کنندگان سعی بر ساخت طلا هایی با گرم های پایین و یا سُوت های پایین دارند تا امکان خرید طلا را برای همگان فراهم کنند.

 در این مقاله نگاه کلی ای به طلا و تمام ویژگی های جالب آن می اندازیم.

طلا فلزی گران بها با نماد عنصر Au در جدول تنابی میباشد. جالبه بدونید که نماد طلا Au برگرفته از کلمه لاتین Aurum به معنی درخشش سپیده دم می باشد! فکر میکنم اگر از این معنی بر روی کارت پستالِ هدایای نفیس که از جنس طلا هستند، استفاده کنید؛ باعث خوشحالی دو چندان دوستانتان خواهد شد.

طلا پالوده ی باکیفیت، بی بو، بی مزه و پایدار در برابر خوردگی است. اما بسیار شکل پذیر میباشد به طوریکه میتوان آن را با چکش به شکل ورقه ای بی رنگ وشفاف در آورد! به دلیل همین ویژگی خاص است که گروه تولیدی دانژه، اقدام به ساخت و عرضه تابلو، زیور آلات و تندیس با ورق طلا نازک 24 عیار کرده است.

رنگ طلا

طلا فلزی زرد رنگ میباشد که در صورت مجاورت با هوا واکنش پذیر نیست، یعنی در هوای آزاد تیره رنگ نمیشود. کمیباب ،شکل پذیری آسان، تصفیه راحت، مقاومت در مقابل زنگ زدن و خوردگی، رنگ متمایز و.. باعث محبوبیت و با ارزش شدن این فلز شده است .

اما نکته ی خیلی جالب ،این هست که ، طلا را میتوان با دیگر فلزات ترکیب و رنگ هایی غیر از زرد و طلایی بدست آورد . با افزودن فلزهایی همچون نقره، مس، آلومینیوم و دیگر فلزات میتوان رنگ های بسیار خاصی از طلا بدست آورد که کمتر کسی طلا را با این رنگ ها مشاهده کرده است.

پیشنهاد میکنم مقاله طلای بنفش را مطالعه کنید و از شگفتی های آن مطلع شوید.

استخراج طلا

طلا را میتوان به صورت دانه ای و یا تکه ای در بین کانی و سنگ های بلور شده و یا بر اثر ته نشین مواد آبرفتی ، از طبیعت استخراج کرد . و بعد طی مراحل مختلفی این فلزات رابه مصرف موردنیاز خود تبدیل میسازند. با توجه به غلظت بسیار پایین طلا در بیشتر معادن، استخراج این فلز معمولاً در ذخایر بزرگی که به راحتی قابل معدن‌کاری هستند، مقرون به صرفه است.

 به‌طور کلی سنگ‌هایی که نیم میلیگرم در هر کیلوگرم (یک قسمت در هر دو میلیون قسمت) طلا داشته باشند می‌توانند برای استخراج اقتصادی باشند. بیشتر معادن روباز سنگ‌هایی با غلظت طلای یک تا پنج میلی‌گرم/کیلوگرم دارند اما در معادن زیرزمینی غلظت طلا حداقل ۳ میلی‌گرم/کیلوگرم است.

طلا در زمینه های گفته شده مورد استفاده قرار میگیرد که با کلیک بر روی هر کدام میتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید :

 طلا در جواهر سازی ، طلا در پزشکی ، طلا در خوردنی و نوشیدنی ها، طلا در صنعت و یا طلا در الکترونیک بکار میبرند .

عیار طلا

برای طلا معیاری در نظر گرفته میشود. “عیار طلا” معیاری است که میزان خلوص آلیاژ های طلا را مشخص میکند. دو عیار معروف ومرسوم در ایران، عیار 24 و 18 میباشد که در دیگر کشور های این اعداد متفاوت میباشند.

عیار 24 یعنی طلایی خالص با درصد خلوص 99.99% و عیار 18 بدین معنی در آن قطعه طلا 75% طلای خالص و 25% از دیگر فلزات استفاده شده است. و طبق تعریفی که داشتیم ، ارزش طلای 24 عیار به مراتب بیشتر هست.

ویژگی خاصی که دانژه را با دیگر شرکت ها متمایز میکند، استفاده از طلای 24 عیار به روشی خلاق و طراحی خاص در محصولات خود میباشد. شما میتوانید به فروشگاه آنلاین ما سر بزنید و بیشتر با محصولات ما آشنا شوید.

از ورق های طلا برای ساخت چه محصولاتی استفاده می‌شود؟

ورقه های طلا کاربردهای بسیار زیادی در ساخت محصولات مختلف دارند. مهم‌ترین نکته‌ای که در استفاده از این متریال همواره مد نظر قرار می‌گیرد ایجاد طرح های زیبا، چشم نواز و در عین حال متنوع است. اگرچه طلا بدون آنکه تبدیل به محصولات مختلف شود به طور ذاتی زیبا و جذاب است. اما این جذابیت زمانی افزایش پیدا می‌کند که در قالب یک محصول به بازار عرضه شود. فکر می‌کنید چه اقلامی را می‌توان با این متریال ساخت؟ پرکاربردترین آن انواع زیورآلات مردانه و زیورآلات زنانه است.

علاوه بر این از طلا برای ساخت تابلو، اکسسوری و محصولات دکوراتیو استفاده می‌شود. قطعا دلیل افزایش فروش این اقلام در وهله اول استفاده از ورق طلا 24 عیار در ساختار آن است. بنابراین طراحان و سازندگان یک رویه بسیار هوشمندانه و ایده آلی را در پیش گرفتند. با این رویکرد مهم مخاطبان بیشتری اقدام به خرید خواهند کرد. البته اینها بخشی از محصولاتی است که از طلا ساخته شده اند. چرا که تنوع تولید آن‌ها به قدری بالا است که می‌توان صدها نمونه را نیز ذکر کرد.

ورق های طلا در طراحی و تولید انواع زیورآلات طلا

اصولاً زیورآلات طلا جزو پرکاربردترین اقلامی هستند که به وفور توسط بانوان، آقایان و کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین برای استفاده از طلا و مشتقات آن نمی توان محدودیتی را ذکر کرد. در گذشته ممکن بود بیشتر خانم‌ها را متقاضی این محصولات جدید دید. اما امروزه همه افراد با هر سن و جنسی علاقمندی خود به این زیورآلات را ثابت کردند. زیورآلات طلا در گروه‌های مختلف زیورآلات مردانه طلا، زیورآلات زنانه طلا و همچنین زیورآلات کودکانه طبقه بندی می‌شوند.

اقلامی مانند انگشتر طلا، گردنبند طلا، گوشواره، دستبند، پابند طلا، انگشتر طلا همگی در گروه زیورآلات جای می‌گیرند. نکته بسیار مهم در ساختار آنها این است که همگی از لحاظ متریال یکسان هستند. اما آنچه که باعث تفاوت جزئی در آن‌ها می‌شود طرح و نمای ظاهری آن‌ها است. بنابراین کارشناسان ساخت سعی می‌کنند با ایده پردازی های جذاب مدلهای زیورآلات مردانه، زنانه و کودکانه را متفاوت طراحی کنند. با این رویه مهم مخاطبان با ذوق و شوق بیشتری اقدام به خرید زیورآلات طلا خواهد کرد.

همه چیز درباره طلا

استفاده از ورق های طلا برای ساخت انواع تابلو طلا

شاید شنیدن نام تابلو طلا برای شما تازگی داشته باشد. اما در ارتباط با این موضوع المان های بسیار زیادی را می‌توان شرح داد. در وهله اول تابلوها غالباً به صورت رنگ آمیزی یا تصویر خاص بودند. اما به مرور زمان به واسطه ذوق هنری بالایی که طراحان به خرج دادند توانستند از ورقه های طلا نیز برای تولید انواع تابلو استفاده کنند. این تابلوها به شکل کاملا ظریف و خوش نقش و نگار ساخته شدند. شما با دیدن آنها هیجان زده خواهید شد. به قدری که این تابلوها می‌تواند مخاطبان را مجذوب خود کند.

نمونه های مختلفی برای این محصول وجود دارد که از جمله آن می‌توان به مدل‌های تابلو شعر، تابلوی طبیعت، تابلو ماه تولد، تابلو عارفانه، تابلو ایران باستانی، تابلو مناسبتی، تابلو سازمانی و غیره اشاره کرد. هر کدام همانطور که گفته شد متریال یکسانی دارد. اما طرح روی آنها با یکدیگر فرق دارد. نمونه های تابلو شعر غالباً دارای یکسری عبارات کوتاه و پرمعنا هستند که با یک خط خوش همراه با ورقه های طلا ساخته شدند.

مدل های طبیعت نیز یک تصویر خاص از عناصر طبیعی که می‌تواند شامل حیوانات یا عناصر زنده طبیعی باشند را نشان می‌دهند. مهمترین مزیت آنها این است که تنوع بسیار بالایی دارند. لذا هر فردی که متقاضی خرید تابلو طلا است با نگاه کردن به شمار بالای محصولات قطعا می‌تواند یک مدل را که به دنبال آن است پیدا کند.

ورق طلا در طراحی اکسسوری‌ها

اکسسوری‌ها اقلام کوچک و در عین حال کاربردی هستند که طرفداران بسیار زیادی دارد. این محصولات با استفاده از ورق طلا تولید می‌شود. بنابراین همواره توانسته اند ارزش واقعی خود را حفظ کنند. برای محصولات اکسسوری می‌توان به خودکار طلا، جاسوئیچی طلا، بج سینه طلا و دکمه سردست طلا اشاره کرد.

اکسسوری های دیگری نیز طراحی و تولید شدند که هر کدام به نوبه خود برای موارد خاص استفاده می‌شوند. نمونه های مذکور همگی در این فروشگاه اینترنتی عرضه می‌شوند. طرح های متنوعی بر روی محصولات وجود دارد که می‌توان به طرح ماه تولد اشاره کرد. لذا اگر نسبت به سمبل ماه تولد خود تعصب خاصی دارید می‌توانید آن را بر روی زیورآلات و اکسسوری های خود داشته باشید.

ورق طلا در طراحی اکسسوری‌ها

محصولات دکوراتیو

محصولات دکوراتیو به جهت تنوع بالایی که دارند برای ارتقاء دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای این کار شما می‌توانید از انواع ساعت طلا، تندیس طلا، لوح تقدیر، استند استفاده کنید. ابعاد این وسایل دکوری کاملا استاندارد در نظر گرفته شده است. از طرفی برخی از آنها سایز بزرگ و برخی دیگر کوچک هستند.

با این تنوع شما می‌توانید برای محیط های بسته با مساحت های گوناگون از این دکوری‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال در ارتباط با تندیس های طلا شما یک ساختار بسیار ویژه و منحصر به فردی را شاهد خواهید بود. بدنه کاملا از چوب طبیعی و طرح اصلی نیز به صورت روکش طلا است. لوح های تقدیر نیز در مدلهای مختلف طراحی و ساخته شدند. شما می‌توانید این لوح‌ها را به عنوان هدیه به افرادی که دوستشان دارید ارائه دهید.

محصولات سفارشی ساخته شده با طلا

تمامی محصولاتی که معرفی شدند همگی جزو محبوب ترین نمونه‌ها محسوب می‌شوند. اما برخی از مشتریان ممکن است طرح های خاصی را در ذهن داشته باشند که بخواهند درخواست محصولات سفارشی دهند. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم که کاملاً امکانپذیر است و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

در این مورد طراحان و سازندگان این توانایی را دارند که طرح های درخواستی شما را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند تا امکان ساخت آنها را تعیین کنند. در اغلب موارد این طرح‌ها همراه با ورقه های طلا ساخت می‌شوند و به همین دلیل شما می‌توانید محصولی را خرید کنید که از هر لحاظ دلخواه شما است.

خرید آنلاین از فروشگاه گروه هنری دانژه

سخن آخر!

 در این مقاله توضیحاتی راجع به طلا برای شما بازگو کردیم. شما میتوانید با عضویت در بخش خبر خوان سایت، بروز ترین خبر های بازار طلا، تخفیف های دانژه و مقالات تخصصی حین خرید طلا را دریافت کنید.

خرید آنلاین از فروشگاه گروه هنری دانژه

محصولات معرفی شده در این مقاله در طرح‌ها و مدل های مختلف در فروشگاه اینترنتی دانژه به فروش می‌رسند. هر فردی با هر سلیقه ای که دارد می‌تواند محصول دلخواه خود را انتخاب و به صورت آنلاین خرید کند. کارشناسان ما در تلاش هستند تا در حوزه فروش بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *